شیلنگ شیلنگ .

شیلنگ

شیلنگ

شیلنگ صنعتی

این نوع شلنگ نیز همانند شلنگ هیدورلیک از دو لایه درونی و بیرونی تشکیل شده است. شلنگ صنعتی نسبت به شلنگ هیدرولیک کاربرد بسیار گشترده تری در صنایع مختلف دارد. این شلنگ علاوه بر انتقال سیالات، برای جابجایی انواع مواد گازی، نفتی و …. استفاده می شود. شلنگ صنعتی در کارهای ساختمانی نیز بسیار پرکاربرد است. از جمله شلنگ های صنعتی پرکاربرد می توان به شلنگ صنعتی اشاره کرد که استفاده زیادی هم دارد. از جمله شلنگ های حصیری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شلنگ پکیج
  • شیلنگ آبگرمکن
  • شیلنگ روشویی
  • شیلنگ ظرفشویی
  • شیلنگ پیسوار
  • شیلنگ فن کوئل
  • شیلنگ سرخم چپقی
  • شیلنگ حصیری دو سر مهره
  • شیلنگ تک پایه
  • شیلنگ دوپایه
  • و …

شیلنگ

شیلنگ تراز

این شلنگ جز ابزارهای پرکاربرد در کارهای عمرانی است. از این شلنگ به منظور ترازیابی دو سطح یا دو نقطه که نسبت به هم اختلاف دارند استفاده می شود. شیلنگ تراز به دلیل راحتی استفاده و همچنین سرعت بالایی که دارد کاربرد زیادی پیدا کرده است. البته این شلنگ به دلیل دقت بسیار بالایی که دارد، در شرایط جوی نامساعد ممکن است، خطا بدهد. نکته دیگری در مورد شیلنگ تراز این است که برای نقاط نزدیک به هم استفاده می شود. به همین دلیل استفاده از آن در کارهای ساختمانی بیشتر از نقشه برداری است. بیشترین فاصله ای که می توان از این شلنگ برای همسطح کردن نقاط استفاده کرد ۱۵ متر است.

شینلگ خرطومی

اسم این شلنگ از ظاهر خرطومی آن گرفته شده است. سطح داخلی این شلنگ صاف و بدون اصطکاک بوده و در سطح بیرونی آن برآمدگی های عاجی شکل وجود دارد. این برآمدگی باعث افزایش مقاومت این شلنگ در برابر فشارهای بیرونی است. شلنگ خرطومی نیز همانند اکثر شلنگ های دیگر از ماده ای به نام PVC ساخته شده است. شلنگ خرطومی در صنعت و کشاورزی کاربرد زیادی دارد و بر اساس نوع کاربرد، در اندازه ها و متراژهای مختلفی تولید می شود. این شلنگ حتی در علوم آزمایشگاهی نیز کاربرد دارد. شلنگ های خرطومی در انواع فنردار، زهکشی، کامپوزیتی، استخوانی و… به بازار عرضه می شوند.

شیلنگ سوخت (شلنگ بنزین، گازوئیل، روغن)

این نوع شیلنگ همانطور که از اسمش پیداست برای جابجایی سوخت استفاده می شود. لایه داخلی این شلنگ را که باید مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشد، از مواد چرم مصنوعی می سازند. این لایه مانع نشت هیدرولیکی می شود. درجه حرارت عملکردی شلنگ سوخت را میزان مقاومت لایه داخلی در برابر حرارت تعیین می کند. جنس لایه خارجی این شلنگ نیز از نوع ولکانیزه است که باعث افزایش مقاومت آن در برابر انواع آسیب ها می شود.

شیلنگ سیلیکونی

این شلنگ که در صنایع آزمایشگاهی، پزشکی و غذایی استفاده زیادی دارد، از سیلیکون خالص ساخته می شود. بیشترین کاربرد این شلنگ برای انتقال سیالات و وکیوم است. دلیل استفاده از شلنگ سیلیکونی در موارد ذکر شده بدون بو و مزه و غیرسمی بودن آن است. دلیل دیگری که از این شلنگ در ساخت تجهیزات پزشکی استفاده می شود این است که می تواند در برابر دماهای بالاتر از دمای زندگی میکروب ها و قارچ ها  دوام بیاورد. این شلنگ در برابر کشیدگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و پاره نمی شود. این ویژگی سبب تمایز شلنگ سلیکونی از شلنگ های لاستیکی معمولی است.

شیلنگ ترمز

مایعات جز مواد تراکم ناپذیر هستند. به همین دلیل هم از آن ها برای تبدیل و انتقال گاز استفاده می کنند. یکی از موارد استفاده از مایعات برای انتقال گاز، ترمز ماشین است. برای این انتقال از شلنگ ترمز استفاده می شود. همانطور که می دانید سیستم ترمز ماشین، مهمترین عامل ایمنی خودرو است. بنابراین باید شلنگ ترمزی برای ماشین استفاده شود که از استاندارهای لازم برخوردار باشد و مانع از بروز حوادث ناگوار شود. از آنجایی که در فرآیندهای صنعتی، تا جایی ممکن از موارد کم هزینه برای جابجایی نیرو استفاده می شود، بنابراین استفاده از سیالات در انتقال و کنترل قدرت در تمام صنایع روبه گسترش است.


برچسب: شیلنگ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۱۴:۱۶ توسط:زهرا موضوع: نظرات (1)